nashe pravo
/ ГоловнаЮридичні консультації для НГОКонсультаціїП'ятниця, 22 Вересня 2017  
швидкий перехід
сервіс
партнери

Якими документами можна підтвердити місцезнаходження організації під час подання документів на її легалізацію?

Тетяна Яціків//Проект«Громадський моніторинг та консультування з питань державної реєстрації та відносин з органами влади громадських, релігійних, благодійних організацій, профспілок як передумова реалізації та захисту права на об’єднання» 02.11.2007, 09:09

Легалізація в управлінні юстиції здійснюється відповідно до Положення про порядок легалізації об'єднань громадян, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26 лютого 1993 року №140.

 

Положення містить виключний перелік документів, які подаються для легалізації громадської організації. Проте він не містить вказівки на вимоги до  документів, що можуть підтверджувати місцезнаходження НГО.

 

Реєстратори та управління юстиції цю правову прогалину заповнюють шляхом застосування норм Положення про порядок державної реєстрації благодійних організацій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 1998 року №382. У ч.4 Положення (п.є) визначається, що підтвердження юридичної адреси може мати такі форми: гарантійний лист власника приміщення; договір оренди; якщо надається квартира (довідка про склад сім’ї із ЖЕКу та заяви усіх повнолітніх осіб, які зареєстровані на квартирі,  про згоду на надання квартири під юридичну адресу).

 

Більшість НГО реєструють юридичні адреси на квартиру одного із засновників, що є найменш витратним і проблемним у поданні документів для реєстрації.

Для цього потрібні: довідка ЖЕКу про склад осіб, які зареєстровані у квартирі, заяви усіх повнолітніх осіб, які зареєстровані на квартирі,  про згоду на надання квартири під юридичну адресу. У додатку подаємо зразок заяви про надання згоди. Він може бути друкований або написаний від руки тим, хто надає згоду.

Також НГО застосовують гарантійні листи власників приміщення. Зразок також можна знайти у додатку.

 

Вимоги про надання документів про підтвердження місцезнаходження юридичної особи  cьогодні уже не застосовуються до бізнес-структур, адже суперечать вимогам Закону «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

Закон «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» застосовується також до громадських організацій, проте, на жаль, також не на їхню користь. Незважаючи на те, що для громадських організацій є обов’язковим проходження процедури державної реєстрації юридичної особи, чим запроваджено «подвійну реєстрацію» НГО, на них також поширюється законодавство про так звану легалізацію як об’єднання громадян. Проте Законом «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» (стаття 24) не передбачено подання документа, що підтверджує місцезнаходження. Але на жаль, наше законодавство не пішло шляхом уніфікації цих процесів і норм, а навпаки роз’єднало концептуально (спочатку управління «перевіряє на правильність» НГО, а потім реєструє реєстратор як юрособу). Хоч технічно робляться спроби об’єднати: сьогодні управління також приймає реєстраційну картку для реєстрації юрособи, передає реєстратору і видає заявнику.

 


версія для друку   |  обговорити у форумі   |  відгуки і пропозиції
/ Головна / Юридичні консультації для НГО / Консультації /
Copyright © 2006 Юриспруденція
Всі права застережено.
Ідея та концепція: Юриспруденція

Розробка сайту:  бiбlos.com.ua 
Якщо інше не зазначено в самих публікаціях, всі права на них (статті, дослідження, інформаційні та наукові повідомлення тощо) належать відповідним авторам і охороняються у відповідності з чинним законодавством України. Передруки та цитування вітаються за умови гіперпосилання .